magazin
Hatodik nagyjátékfilmjét, a Délibábot a torontói filmfesztiválon mutatták be, most pedig Amerikában félbehagyott alkotását szeretné befejezni.…
továbbmagazin
Egyszer élünk, nyomatékosította az inspirációul használt Tar Sándor 2000-ben, Molnár György sokadik nagyjátékfilmjének címében. A filmbéli kisember,…
továbbmagazin
A héten mutatják be a hazai mozik Hajdu Szabolcs Délibábját, amely egy Tar Sándor-novellán alapul. Nem ő volt az első filmkészítő, akit megihletett…
továbbmagazin
Noha utálja, ha dekódoltatják vele a filmjeit, kivallattuk Hajdu Szabolcsot a Bibliothéque Pascal magyarországi bemutatójának apropóján. Beszéltünk…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié